Klaśnij tupnij Raz i dwa Zabawy ze śpiewem + 3CD

  • Producent: Harmonia
  • Dostępność: Brak
Tytuł: Klaśnij tupnij Raz i dwa Zabawy ze śpiewem + 3CD
Autor: Barańska Małgorzata
Wydanie: 2
Rok: 2022
Format: 14.5x20.5cm
Stron: 120
ISBN: 9788371346217
"Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład ",Siała baba mak",, ",Stary niedźwiedź",, ",Kółko graniaste",). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.

Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.

Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą „Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt zabaw zostało podzielonych na cztery grupy:
Przywitania (pięć zabaw)
Zabawy kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć zabaw)
Zabawy z rekwizytami (piętnaście zabaw)
Zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).

Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za najlepszy.

W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.

Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.

Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych."